Technika

 

LIAZ CAS K25

Cisternová automobilová stříkačka je určena k přepravě požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních nebo cizích zdrojů hasicích látek. Rozsáhlé příslušenství vozidla umožňuje provedení nejjednodušších zásahů i technicky náročných zásahů nízkým, případně i vysokým tlakem vody nebo pěny. CAS K25 tvoří podvozek LIAZ 101.860 a požární nástavba, která je rozdělena na kabinu řidiče a mužstva, ukládací skříně, nádrže na vodu a pěnidlo, kombinované požární čerpadlo s vývěvou.

Vysvětlení označení:

CAS ……………….cisternová automobilová stříkačka
K25 ………………. kombinované čerpadlo s výkonem 2500 l.min-1
Liaz 101.860 ……typ podvozku

Technické údaje:

  • Podvozek: Typ: LIAZ 101.860
  • Motor: naftový, vznětový, kapalinou chlazený, přeplňovaný šestiválec

– výkon  189 kW / 2000 min-1
– objem  11 940 cm3

  • Náhon: 4×4 s připojitelným pohonem přední nápravy
  • Převodovka: PRAGA 10P80, 10 stupňů vpřed, 2 vzad
  • Brzdový systém: 4 na sobě nezávislé systémy
  • Napětí elektrického příslušenství: 24V
  • Objem palivové nádrže: 180 l
  • Maximální rychlost vozidla: 92 km/h
  • Nástavba: Ocelový rám, oplechování plechem pomocí nýtování
  • Kabina:  čelní pevná čtyřdveřová

– počet mít k sezení: 1+8

  • Rozměry (d x š x v): 7.770 x 2.500 x 3.350 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 11.890 kg
  • Užitečný náklad: 4.110 kg
  • Celková hmotnost:           16.000 kg
  • Čerpací zařízení odstředivé dvoustupňové:

– nízkotlak: 2.500 l/min (při 0,8 MPa)
– vysokotlak: 1.250 l/min (při 1,6 Mpa)
– vývěva: plynová na spálené plyny, ruční

  • Objem nádrže na vodu / pěnidlo: 2.500 / 400 litrů

liaz1

 

ŠKODA 706 RTHP CAS 25

Cisternová automobilová stříkačka CAS 25 je požární automobil určený k zásahu v místech s nedostatkem vody. Vozidlo tvoří podvozek Š 706 RTHP (4×4), trambusová kabina pro osmičlennou posádku, ukládací prostory, nádrže na vodu a pěnidlo a čerpací zařízení.

Technické údaje:

  • Podvozek: Škoda 706 RTHP 4×4
  • Typ nástavby: CAS 25
  • Rok výroby podvozku a nástavby: 1968
  • Rozměry (d x š x v): 7.550 x 2.435 x 2.870 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 9.200 kg
  • Užitečný náklad: 4.370 kg
  • Celková hmotnost: 13.570 kg
  • Jmenovitý výkon čerpadla: 2.500 l/min (při 0,8 MPa)
  • Objem nádrže na vodu: 3.500 litrů

skoda1

 

DOPRAVNÍ AUTOMOBIL DA 12 AVIA 31

Dopravní automobil DA 12 Avia 31 je požární automobil, určený pro úplné požární družstvo. Požární automobil je určen pro jednotky v podnicích, obcích a menších městech. Automobil je složen z podvozku Avia A 31 K s budkou řidiče pro tři osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo, vytápěná nezávislým naftovým topením.

Avia je určena k celkové přepravě požárního družstva 1 + 8 s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou. Zásah lze provést pomocí přenosné motorové stříkačky PS – 12. Účelová karoserie je vybavena výstražným a rozhlasovým zařízením. Vzadu za kabinou mužstva je karoserie upravena pro uložení technických prostředků a příslušenství.

Technické údaje:

Motor Avia:

  • Výkon: 60kW při 3000ot. min-1
  • Zdvihový objem: 3596 cm3
  • Rozměry (d x š x v): 5.610 x 2.230 x 2.675 mm
  • Celková hmotnost: 5.320 kg

avia1

 

POŽÁRNÍ AUTOMOBILOVÝ ŽEBŘÍK AZ 30

Požární automobilový žebřík je speciální automobil, který je určen k rychlému zásahu požárních jednotek ve vyšších podlažích budov a podobných objektech. Slouží jak pro výstup hasičů, tak pro dopravu hasiva, evakuaci ohrožených nebo zraněných osob. Automobilový žebřík AZ 30 byl dovážen z bývalého NDR, kde byl označen DL 30. AZ 30 tvoří podvozek IFA W 50 L, šestimístná kabina posádky, čtyřdílná výsuvná žebříková sada, ovládaná hydraulicky, čtyři podpěry a ukládací prostor pro příslušenství.

Technické údaje:

  • Motor: vznětový, čtyřdobý, řadový, kapalinou chlazený čtyřválec 6560 ccm
  • Max. rychlost: 70 km/h
  • Rozměry (d x š x v): 8.900 x 2.500 x 3.200 mm
  • Celková hmotnost: 9 800 kg

Žebřík:

  • Dostupná výška: 30 m
  • Boční vyložení:12 m
  • Max. zatížení při úplném vyložení:  kg

Nástavba:
K ovládání pohybu žebříku slouží hydraulická soustava, zdrojem energie je motor vozidla. Ten předává kroutící moment třem zubovým čerpadlům. Jedno z nich předává tlakový olej obousměrnému hydromotoru pro otáčení točny a obousměrnému hydromotoru pro stranové vyrovnávání. Další dvě zubová čerpadla zásobují dvojčinné pracovní válce pro zvedání a vysouvání žebříkové sady.
Vozidlo je dále vybaveno množstvím požárního příslušenství.

zebrik

VW TRANSPORTER LT

VW TRANSPORTER LT s nástavbou od fy. Rosenbauer

niva

Klöckner Humboldt r.v. 1942

Technické údaje:

  • Pro posádku: 1+8
  • Celková hmotnost: 7150 kg
  • Pohotovostní hmotnost: 4620 kg
  • Užitečný náklad: 2530 kg

V roce 1973 provedena přestavba motoru:

  • Původní motor: DEUTZ obsah 4942 cm3, 4válce
  • Současný motor: CZEPEL – 413, obsah 5320 cm3, 4válce

 klockner1