CAS 20/4000/240 – S2R – SCANIA
Podvozek je dvounápravový, s připojitelným pohonem přední nápravy. Posádková kabina CrewCab je určena pro posádku 1+5. Vozidlo je poháněno třináctilitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 323 kW. Motor splňuje emisní normu Euro 5. Vozidlo je vybaveno automatickou předovkou a hydrodynamickým retardérem. Kabina je vybavena nezávislým topením, v dosahu velitele je tablet a v opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány dýchací přístroje, náhradní tlakové láhve.
Nástavba je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Uvnitř nástavby se nachází nerezavějící nádrž na vodu včetně integrované nádrže na pěnidlo a čerpací zařízení.
Základní výbava vozidla:
elektrický naviják na předním nárazníku, motorové pily, motorový rozbrus, přetlakový ventilátor , elektrocentrála + pneumatický osvětlovací stožár, plovoucí čerpadlo ,vzduch. dýchací přístroje Dragger + 1x vyváděcí maska, ruční stříkačka, koše na hadice, hadice a armatury, ženijní nářadí, sorbenty , lékárna…
Typ podvozku | SCANIA P440 CP 28 CrewCab 4×4 |
Kabina osádky | 1+5 |
Výška | 3 100 mm |
Objem vodní nádrže | 4 000 l |
Objem pěnidlové nádrže | 240 l |
Barva | RAL 3000 |
Požární čerpadlo
Nízkotlak – 10 bar | 1 000 – 3 000 l/min. |
Vysokotlak – 40 bar | 250 – 400 l/min. |
CAS 16 – Iveco Magirus
Na podvozku Iveco 4×4, které byly původně situovány na stanicích 7-Smíchov, 8-Radotín a 10-Satalice. Kabiny jsou opět dlouhé v provedení 1+5, vzadu sedí dva hasiči po směru a dva proti směru jízdy, mají dost prostoru i na doobléknutí. CAS je osazena čerpadlem Magirus o výkonu 1 600 l/min (vysokotlak 300 l/min), nádrže mají objem vody 3 000 l a pěnidla 300 l.
Základ vybavení vozidla: elektrický naviják na předním nárazníku, motorové pily, motorový rozbrus, přetlakový ventilátor , elektrocentrála + pneumatický osvětlovací stožár, plovoucí čerpadlo ,vzduch. dýchací přístroje Dragger + 1x vyváděcí maska, ruční stříkačka, koše na hadice, hadice a armatury, ženijní nářadí, sorbenty , lékárna…
Souhrn technických údajů:
- Podvozek Iveco 135E24
- Objem motoru 5 861 ccm
- Výkon 176 kW
- Převodovka 6 vpřed + 1 vzad
- D x Š x V 7250 x 2500 x 3200 mm
- Rozvor 3915 mm
- Celková hmotnost 14 000 kg
- Maximální rychlost s omezovačem 80km/h
Tatra 815-7
Cisternová automobilová stříkačka CAS 30-S3VH – T 815-7 6×6 je určena pro přepravu požárního družstva a hasebních prostředků pro požární zásah vodou nebo pěnou při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody. Jejími hlavními výhodami jsou velká nádrž na vodu, teréní podvozek do těžkého terénu a nízká celková výška vozidla.
Toto vozidlo slouží našemu sboru od května 2017 a jedná se o první velkokapacitní cisternu ve službách JSDH Praha Radotín. Podvozek vychází z klasické tatrovácké koncepce páteřové roury (typ podvozku T815–731R32 26.325.6×6.1/411). Jednotlivé nápravy jsou s výkyvnými polonápravami, stabilizátory, mezinápravovými a osovými diferenciály a všechny jsou odpruženy vzduchovými vlnovcovými pružinami a teleskopickými tlumiči. Pohon na zadní nápravy je stálý s připojitelným pohonem na přední nápravu. Všechny nápravy mají jednoduchou montáž. Světlá výška podvozku je 350 mm a lze ji upravit přímo z kabiny (- 120 mm a + 90 mm). Na předním nárazníku je na dvou pomocných závěsech (zatížitelnost v tahu 145 kN) lanový naviják o tahové síle 5000 kg.
Nádrž na vodu má objem 9000 litrů, nádrž na pěnidlo má objem 540 litrů. Výkon čerpadla je 3000 l/min při jmenovité sací výšce 3 m a jmenovitém provozním tlaku 1 MPa v nízkotlakém režimu a 250 l/min při jmenovité sací výšce 3 m a jmenovitém tlaku 4,0 MPa ve vysokotlakém režimu. Čerpadlo je vybaveno automatickou pístovou vývěvou, poháněnou ozubeným řemenem, zapínané elektromagnetickou spojkou,která lze ovládat i ručně. Čerpadlo umožňuje hasební práce v nízkotlakém i vysokotlakém režimu současně. Pro zásah hasební vodou může čerpadlo použít jak vlastní zdroj (nádrž), tak volný zdroj (řeka, rybník, potok atd). V přední části vozidla pod nárazníkem je asanační lišta s třemi tryskami. Na střechu nástavby lze namontovat vodní dělo, které je přenosné a lze tak použít i jako přenosný monitor (přenosné vodní dělo na vlastním podstavci). Účinný dostřik vodního děla je v roztříštěném proudu 15 metrů a v kompaktním proudu 29 metrů.
Souhrn technických údajů:
-
- Délka (včetně navijáku): 9 345 mm
- Šířka: 2 550 mm
- Výška: 3 000 mm
- Světlá výška pod nápravou: 360 mm
- Brodivost: 1 200 mm
- Regulací tlaku vzduchu ve vlnovcových pružinách všech polonáprav lze měnit světlou výšku vozidla během jízdy v rozmezí +90 mm / -120 mm.
- Hmotnosti vozidla: Provozní 14 750 kg, celková 25 000 kg
- Typ motoru: naftový, přeplňovaný, chlazený vzduchem, T3D-928-30, 8-mi válec do V objem 12667 cm3
- Výkon motoru: 325 kW/1 800 min-1, 2100 Nm při 1100 – 1200 ot./min, plní EURO 5
- Náhon: 6×6 s připojitelným pohonem přední nápravy
- Převodovka: Mechanická se synchronizací a posilovačem řazení, 14 stupňů vpřed, 2 vzad
- Typ převodovky: Tatra 14TS 210T
- Brzdový systém: 4 na sobě nezávislé systémy s ABS, na všech nápravách kotoučové brzdy
- Objem palivové nádrže: (nafta / AdBlue) 220 l / 67 l
- Maximální rychlost vozidla: 100 km/h (omezovač)
- Počet míst k sezení: 1 + 2
- Nádrž na vodu: 9 000 l
- Nádrž na pěnidlo: 540 l
- Jm. průtok čerpadla – nízkotlaký st.: 3.000 l/min při 1.0 MPa/sac. výška 3m
- Jm. průtok čerpadla – vysokotlaký´ st.: 300 l/min, při 4.0 MPa/sac. výška 3m
LIAZ CAS K25
Cisternová automobilová stříkačka je určena k přepravě požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních nebo cizích zdrojů hasicích látek. Rozsáhlé příslušenství vozidla umožňuje provedení nejjednodušších zásahů i technicky náročných zásahů nízkým, případně i vysokým tlakem vody nebo pěny. CAS K25 tvoří podvozek LIAZ 101.860 a požární nástavba, která je rozdělena na kabinu řidiče a mužstva, ukládací skříně, nádrže na vodu a pěnidlo, kombinované požární čerpadlo s vývěvou.
Vysvětlení označení:
CAS ……………….cisternová automobilová stříkačka
K25 ………………. kombinované čerpadlo s výkonem 2500 l.min-1
Liaz 101.860 ……typ podvozku
Technické údaje:
-
-
-
- Podvozek: Typ: LIAZ 101.860
- Motor: naftový, vznětový, kapalinou chlazený, přeplňovaný šestiválec
- výkon: 189 kW / 2000 min-1 objem: 11940 cm3
- Náhon: 4×4 s připojitelným pohonem přední nápravy
- Převodovka: PRAGA 10P80, 10 stupňů vpřed, 2 vzad
- Brzdový systém: 4 na sobě nezávislé systémy
- Napětí elektrického příslušenství: 24V
- Objem palivové nádrže: 180 l
- Maximální rychlost vozidla: 92 km/h
- Nástavba: Ocelový rám, oplechování plechem pomocí nýtování
- Kabina: čelní pevná čtyřdveřová
- Místa k sezení: 1+8
- Rozměry (d x š x v): 7.770 x 2.500 x 3.350 mm
- Pohotovostní hmotnost: 11.890 kg
- Užitečný náklad: 4.110 kg
- Celková hmotnost: 16.000 kg
- Čerpací zařízení odstředivé dvoustupňové:
- – nízkotlak: 2.500 l/min (při 0,8 MPa)
– vysokotlak: 1.250 l/min (při 1,6 Mpa)
– vývěva: plynová na spálené plyny, ruční - Objem nádrže na vodu / pěnidlo: 2.500 / 400 litrů
-
-
ŠKODA 706 RTHP CAS 25
Cisternová automobilová stříkačka CAS 25 je požární automobil určený k zásahu v místech s nedostatkem vody. Vozidlo tvoří podvozek Š 706 RTHP (4×4), trambusová kabina pro osmičlennou posádku, ukládací prostory, nádrže na vodu a pěnidlo a čerpací zařízení.
Technické údaje:
-
-
-
- Podvozek: Škoda 706 RTHP 4×4
- Typ nástavby: CAS 25
- Rok výroby podvozku a nástavby: 1968
- Rozměry (d x š x v): 7.550 x 2.435 x 2.870 mm
- Pohotovostní hmotnost: 9.200 kg
- Užitečný náklad: 4.370 kg
- Celková hmotnost: 13.570 kg
- Jmenovitý výkon čerpadla: 2.500 l/min (při 0,8 MPa)
- Objem nádrže na vodu: 3.500 litrů
-
-
DOPRAVNÍ AUTOMOBIL DA 12 AVIA 31
Dopravní automobil DA 12 Avia 31 je požární automobil, určený pro úplné požární družstvo. Požární automobil je určen pro jednotky v podnicích, obcích a menších městech. Automobil je složen z podvozku Avia A 31 K s budkou řidiče pro tři osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo, vytápěná nezávislým naftovým topením.
Avia je určena k celkové přepravě požárního družstva 1 + 8 s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou. Zásah lze provést pomocí přenosné motorové stříkačky PS – 12. Účelová karoserie je vybavena výstražným a rozhlasovým zařízením. Vzadu za kabinou mužstva je karoserie upravena pro uložení technických prostředků a příslušenství.
Technické údaje:
Motor Avia:
-
-
-
- Výkon: 60kW při 3000ot. min-1
- Zdvihový objem: 3596 cm3
- Rozměry (d x š x v): 5.610 x 2.230 x 2.675 mm
- Celková hmotnost: 5.320 kg
-
-
POŽÁRNÍ AUTOMOBILOVÝ ŽEBŘÍK AZ 30
Požární automobilový žebřík je speciální automobil, který je určen k rychlému zásahu požárních jednotek ve vyšších podlažích budov a podobných objektech. Slouží jak pro výstup hasičů, tak pro dopravu hasiva, evakuaci ohrožených nebo zraněných osob. Automobilový žebřík AZ 30 byl dovážen z bývalého NDR, kde byl označen DL 30. AZ 30 tvoří podvozek IFA W 50 L, šestimístná kabina posádky, čtyřdílná výsuvná žebříková sada, ovládaná hydraulicky, čtyři podpěry a ukládací prostor pro příslušenství.
Technické údaje:
-
-
-
- Motor: vznětový, čtyřdobý, řadový, kapalinou chlazený čtyřválec 6560 ccm
- Max. kroutící moment: 422Nmm /1350 ot/min
- Palivová nádrž: 100 l
- Převodovka: 5-ti rychlostní se zpátečkou a synchronizací 2. až 5. stupně
- Max. rychlost: 70 km/h
- Rozměry (d x š x v): 8.900 x 2.500 x 3.200 mm
- Celková hmotnost: 9 800 kg
-
-
Žebřík:
-
-
-
- Dostupná výška: 30 m
- Boční vyložení:12 m
- Max. zatížení při úplném vyložení: 170 kg
-
-
Nástavba:
K ovládání pohybu žebříku slouží hydraulická soustava, zdrojem energie je motor vozidla. Ten předává kroutící moment třem zubovým čerpadlům. Jedno z nich předává tlakový olej obousměrnému hydromotoru pro otáčení točny a obousměrnému hydromotoru pro stranové vyrovnávání. Další dvě zubová čerpadla zásobují dvojčinné pracovní válce pro zvedání a vysouvání žebříkové sady.
Vozidlo je dále vybaveno množstvím požárního příslušenství.
VW TRANSPORTER LT
VW TRANSPORTER LT s nástavbou od fy. Rosenbauer
Klöckner Humboldt r.v. 1942
Technické údaje:
-
-
-
- Pro posádku: 1+8
- Celková hmotnost: 7150 kg
- Pohotovostní hmotnost: 4620 kg
- Užitečný náklad: 2530 kg
-
-
V roce 1973 provedena přestavba motoru:
-
-
-
- Původní motor: DEUTZ obsah 4942 cm3, 4válce
- Současný motor: CZEPEL – 413, obsah 5320 cm3, 4válce
-
-